Despre dimensiunea formativă a testelor BRIO

BRIO este formativ: dezvoltă

Testele BRIO sunt un ghid util de evoluție. Informația normativă nu este niciodată suficientă pentru a dezvolta un elev. Ea îi spune acestuia unde se află, îl poate bucura sau îl poate întrista, îl poate de multe ori motiva, îi poate spune că trebuie să ajungă mai bun dar nu îi va spune niciodată cum să ajungă mai bun.

Tocmai de aceea, testele BRIO aduc și informație formativă prin intermediul profilului competențelor care poate constitui un ghid util pentru evoluția elevului. Dacă ne referim de exemplu la Matematică, acest domeniu cuprinde un număr mare de sub-domenii. De exemplu, pentru clasa a IX-a, avem cel puțin algebră și geometrie și în cadrul algebrei avem cel puțin mulțimea numerelor reale, elemente de logică matematică, inducția matematică, șiruri, progresii, funcții numerice, ecuații și inecuații, sisteme, iar în cadrul geometriei avem cel puțin vectori, elemente de trigonometrie, produs scalar, geometrie plană ... și enumerarea ar putea continua.

Rareori un elev este deopotrivă de slab sau de bun în toate aceste sub-domenii. Testele BRIO evaluează însă toate aceste sub-domenii și, în afara scorului total pentru domeniul ”Matematică”, oferă și punctaje pe fiecare din aceste domenii. Orice elev poate astfel observa care sunt zonele în care este competitiv și care sunt zonele în care este mai puțin competitiv. Devine clar și care este ruta pe care o poate urma pentru a se îmbunătăți: uneori este mai adecvat să se concentreze pe acele arii unde deja este foarte bun pentru a obține performanță, însă alteori este mai adecvat să se concentreze pe ariile unde este mai degrabă slab, pentru a crește cu rapiditate.

Profilul competențelor matematice este de aceea un instrument formativ pentru elev, profesor și părinte, arătând cu exactitate unde se poate interveni cu efect maxim pentru a accelera performanța școlară a unui elev.

Testele BRIO sunt aprobate de
GAZETA MATEMATICA

 
SPONSOR FONDATOR