Artă, tehnologie și ambiție

Artă, tehnologie și ambiție

J.Walter Thompson Intelligence a publicat The Future 100: 2019, respectiv 100 de tendințe din domenii precum cultură, tehnologie și inovație, călătorii și industria hospitalității, branding și marketing, etc. Am selectat trei tendințe culturale cu impact și pentru noi, cei care nu trăim nici în Sillicon Valley, nici la Hollywood, care demonstrează că domenii considerate altădată antagoniste încep să fuzioneze, oferind generațiilor tinere perspective diferite de învățare și educare.

Cum ne adaptăm ca părinți tendințelor în domeniul inovației, tehnologiei și schimbărilor de cultură astfel încât să îi înțelegem mai bine pe copiii noștri și să le facilităm accesul la nou? Cum ne repoziționăm la rândul nostru pentru a ne bucura alături de ei de o lume care ne oferă din ce în ce mai mult acces la resurse informaționale, dar și la atitudini diferite?

Muzee ale viitorului

În opoziție cu tendințele recente ale curatorilor și artiștilor de a promova muzeele de tip pop-up care să atragă populația avidă de social-media (un muzeu pop-up are, printre altele, calitatea de a fi ușor instagramabil), instalațiile teamLab Planets și Borderless din Tokyo își instruiesc vizitatorii să își lase selfie-stickurile la intrare.

Aceste expoziții de artă digitală care depășesc imaginația transformă vizitatorul de la un simplu observator la protagonist. Spații cu tematică inspirată din natură sunt completate de lacuri virtuale cu lumini-curcubeu care se aprind pe măsură ce o persoană avansează în cadrul instalației de tip muzeu. Pereții proiectează imagini în funcție de cum se mișcă sau ating exponatele vizitatorii. În loc să creeze spații care să arate bine pentru un mediu de tip 2D ca Instagram, teamLab creează un amestec senzorial de artă și digital, permițându-le vizitatorilor să devină în timp real o parte din expunerea artistică.

Acest tip de muzee folosește tehnologie avansată precum realitate virtuală (VR) sau augmentată (AR) pentru a implica generațiile crescute într-un mediu total digital, care i-a obișnuit cu stimularea vizuală la cerere. Artiștii și curatorii sunt, astfel, provocați să regândească rolul privitorului dintr-unul pasiv într-unul activ, iar părinții să privească expunerea digitală a copiilor lor cu ochi mai blânzi și mai curioși.

Mame ale ambiției

La sfârșitul lunii septembrie 2018, la Adunarea generală a ONU, prim ministrul Noii Zeelande, Jacinda Ardern, și-a adus fetița de trei luni, o situație total neobișnuită. Mai mult chiar, Jacinda a fost fotografiată sărutându-și și jucându-se cu fiica sa Neve în ședința plenară cunoscută sub numele de Summit-ul de pace Nelson Mandela.

Nu este un caz singular în care rolul de mamă și cum este el privit prin opoziție cu cariera capătă o nouă dimensiune și un nou sens. Comedianta Ali Wong a jucat în binecunoscutul serial Baby Cobra de pe Netflix fiind însărcinată în peste șapte luni. Sarah Lacy, Președintele platformei de știri în domeniul tehnologiei Pando încearcă să redefinească noțiunea de mame care lucrează cu ajutorul Chairman Mom. Aceasta este o comunitate online pe bază de abonament lansată în primăvara lui 2018 care pune în legătură mamele care lucrează, ajutându-le să rezolve cele mai complicate probleme. De altfel, tot anul acesta, în jurnalul Work, Employment and Society au fost publicate rezultatele unui studiu care a vizat peste 100.000 de femei și bărbați legat de impactul carierei asupra vieții de familie. S-a descoperit că fetele ale căror mame au lucrat după concediul de îngrijrire a copilului au șanse la locuri de muncă mai bune și mai bine plătite prin comparație cu fetele ale căror mame au devenit casnice după ce au născut.

Silicon Valleywood

Filmul lui Alfonso Cuaron Roma inspirat de copilăria lui petrecută în anii 1970 în Mexico City e posibil să fie nominalizat la categoria “Cel mai bun film” la ediția 2019 a Oscarurilor, ceea ce ar însemna un prim premiu de un astfel de calibru pentru Netflix, care a obținut drepturile de difuzare a filmului în 2018.

Amazon a creat, de asemenea, valuri cu conținutul său original dezvoltat cu ajutorul Studiourilor Amazon. Poate ați auzit de filmul Manchester by the Sea, la rândul său nominalizat la aceeași categorie în 2017. Puțini știu, însă, că el a fost achiziționat de Amazon.

Chiar și Apple își face drum în lumea filmului: în septembrie 2018 compania a cumpărat drepturile pentru Wolfwalkers, un film de animație produs de Cartoon Saloon, un nume recognoscibil în domeniul animației, având câteva nominalizări la Oscar.

Imixtiunea companiilor din domeniul tehnologiei pe teritoriul Hollywood-ului oferă o perspectivă nouă deopotrivă creatorilor și distribuitorilor - cinematografele cu ale lor vitrine cu filme exclusive. Un abonament Netflix oferă accesul la sute de filme, seriale și documentare pentru toate vârstele. Pentru cei care aveți fete (că tot am vorbit de mame care lucrează și au fete), există o categorie dedicată lor pe Netflix, se cheamă Girls Take the Lead.

Sursa foto: https://www.facebook.com/marpi.studio/photos/a.1034471273317264/1743753695722348/?type=3&theater

Weekend plăcut!

Încearcă testul din Finala Brio Challenge! Timp de două săptămâni, testele sunt disponibile în platformă - secțiunea Contul meu – Încearcă testul din Finala Brio Challenge.